Sunday, March 4, 2007

[EXPERIMENT] PhotoGallery

Misschien ben je het al wel eens tegen gekomen, een prototype 3d desktop genaamd BumpTop. Naar mijn idee is het idee geniaal, ik weet niet zeker of het handig werkt. Hier een preview van hoe het zal worden:

Dit heeft mij ertoe gezet er een beetje mee te gaan experimenten in Flash. In mijn geval heb ik het dan wel gewoon 2d gehouden. Even wat functies en uitleg voordat ik je het resultaat tot nu toe zal laten zien:

Bovenin staat het menu. Deze kan je openen en sluiten door op menu te drukken. In dit menu staat een textvak met standaard de text "URL of Picture goes here...". Daar kan je de URL invullen van een foto dit in dezelfde map als het .swf bestand, of een URL van een plaatje van internet. Wanneer je dan op de 'Add Picture' knop druk zal je afbeelding in het midden van het scherm verschijnen.

Er zijn 2 mode's: de 'Explore Mode' en de 'Arrange Mode'. Bij de 'Arrange Mode' is het mogelijk je foto's te slepen en te gooien. Zo kan je foto's bij elkaar leggen en ordenen. In de 'Explore Mode' is het mogelijk om door middel van de muis te bewegen de foto's in een wat groter formaat te bekijken.

Onder de rechtermuisknop zitten nog 3 functies verscholen. Hier kan je een foto verwijderen, hem draaien, en een functie welke nog niet helemaal werkt: je foto in de browser bekijken.

Ik hoop dat het een beetje duidelijk is. Ik ben nog bezig functies te verbeteren/toe te voegen. Ik zal dit binnenkort weer updaten.

Hier vind je het resultaat

3 comments:

Anonymous said...

Het lijkt mij om eerlijk te zijn een ramp... Als je simpelweg een file wil aanklikken, rent ie bij wijs van spreken voor je weg!
En die lasso tools hoef ik ook niet.

Geef mij maar een goed georganiseerd bureaublad, met niet te veel knoppen en verder... gewoon lekker blijven Drag-n-Droppen :)

Anonymous said...

I vind het prachtig! Zo'n desktop lijkt me dus echt geweldig, waar kan ik hem krijgen?

Erwin said...

Check [url=http://www.bumptop.com/]de officiƫle site [/url] van bumptop. Zoals je daar ook wel zal lezen is het een prototype, en nog niet te gebruiken. Je kan je inschrijven voor de maillinglist zodra het uitkomt of een beta-testversie uitkomt. Check de site maar voor meer info!